19 november 2008

monteringsforslag

Nå nærmer seg årets slutt og de flittige har sydd en blokk hver måned (eller nesten).

Hva med å lufte ideer og sånn? står det i kommentaren fra 9’na.

* marita har sydd en og en blokk ferdig med vatt og bakstykke, – quilt as you go- metoden, og har kommet langt.


* rita har montert bokkene med et rosestoff i gitterverket


* anne grete likte gåtesømmen til Elisabeth Augusta så godt at hun bruker de samme blokkene i sin montering

 
* toja monterer sine blokker med masse små stoffbiter imellom


* elligo har brukt mange ulike sorte stoffer i rammeverket rundt blokkene


* her er et innlegg jeg skrev i fjor om montering – en blokk av gangen

Har du flere gode monteringsforslag til et helt teppe?
Legg igjen en kommentar slik at vi kan inspirere hverandre! Jeg har tenkt å oppdaterer her for teppene.

Jeg har også tenkt å forfatte en post der monteringsforslag for en og en blokk kommer fram, – sånn som i vesker og puter. Har du allerede montert et broderi på denne måten, eller der bare et broderi er brukt, så er det hyggelig om du legger igjen en kommentar slik at vi andre kan bli inspirert også!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Da var mitt teppe ferdig og jeg vil også takke dere alle som har tegnet alle de flotte motivene.

Klarafina sa...

Så forskjellige...og så fine allesammen!

9na sa...

Heia!!! jeg er ferdig med stitch 2008-teppet mitt, sjekk bloggen min!
http://9nassmutthull.blogspot.com/2009/01/dsc0242-by-sophie9na-on-flickr.html

Siren sa...

Artig å se hvor ulikt likt kan være.....

Anette sa...

Så utrolig masse greier du har lagd! Kjempemasse fint også da, likte spesielt godt den strikka boleroen! :)

Unknown sa...

Til toneab. jeg har lagt igjen svar til deg i kommentarfeltet på bloggen min... :O)